OBOS Karaoke

En egen festivalverden:

Festningen

Utopia

Målsetting

OBOS ønsker å styrke relasjonen til unge voksne og posisjonere seg tydelig i nye generasjoner. Som en organisasjon som arbeider for gode hjem og levende nabolag, vil OBOS være synlig og til stede i miljøene som betyr mest for unge. Festivalene gir OBOS en mulighet til å møte målgruppen på en åpen, inkluderende og relevant måte.

Hvorfor festival?

Festivaler er en av de mest effektive arenaene for å skape ekte kontakt med unge voksne. I en sosial og mottakelig setting oppfattes OBOS som et brand som er tilgjengelig, samfunnsnært og relevant – og som gir publikum merverdi. I år bygde OBOS et svært populært aktiveringskonsept: en karaoke-bar satt i ulike «hjemmerom» som kjøkken, bad og stue. Dette knyttet bolig, fellesskap og hverdagsliv inn i en festivalsetting på en lekende, uventet og høyst relevant måte. I tillegg tilbød OBOS konkurranser og eksklusive billettfordeler for medlemmer, noe som forsterket både engasjement og tilhørighet.

Resultater & konklusjon

  • OBOS oppnår et svært høyt nivå av gjenkjennelse når unge eksponeres for brandet. 73 prosent hjulpet kjennskap viser at OBOS har en sterk posisjon, og at festivalaktiveringen fungerer svært godt til å forsterke den.

  • Holdningen til OBOS blir 45 prosent mer positiv etter festivalopplevelsen. Den varme, inkluderende og lekne aktiveringen gjør at OBOS oppfattes som et sympatisk og relevant brand i møte med unge voksne.

  • Med 39 prosent spontan kjennskap er OBOS et av de mest top-of-mind brandene på festival. Dette viser at merkevaren ikke bare blir sett, men husket – en viktig driver for varig preferanse.

  • En kjøpseffekt på 26 prosent viser at festivalen skaper reell kommersiell verdi. Flere unge sier at de vurderer medlemskap eller OBOS-tilbud etter aktiveringen.

OBOS leverer sterke resultater i hele merkevareløpet når de møter unge på festival. Kombinasjonen av synlighet, kreativitet og konkrete medlemsfordeler utløser både emosjonell og kommersiell effekt. Festivalaktiveringen forsterker OBOS’ posisjon som et brand som er nær folk, bygger fellesskap og skaper gode opplevelser i en målgruppe som betyr mye for fremtiden.

Andre merkevareopplevelser